Promo banner
Sponsor Miasto Kielce

| Hot

Od przyszłego sezonu Ekstraklasa w TVP i Canal+!

Ekstraklasa SA podpisała nowe umowy w zakresie krajowych transmisji telewizyjnych w rozgrywkach 2019/2020 oraz 2020/2021! Wszystkie 296 spotkań w sezonie zostanie pokazanych na platformie nc+. Dodatkowo TVP na kanałach otwartych pokaże 37 meczów – po jednym w każdej kolejce. Wartość kontraktu wyniesie 250 mln zł rocznie, co stanowi rekord ligi. Pod względem przychodów z praw telewizyjnych Ekstraklasa awansuje na 8. pozycję w Europie!

Roczne wpływy z tytułu transmisji krajowych wzrosną o 60%. Na bazie nowej umowy w nadchodzących dwóch sezonach mecze będą rozgrywane od piątku do niedzieli. Około 15 spotkań będzie zaplanowanych na poniedziałki przez wzgląd na terminarz rozgrywek międzynarodowych.

 

- To najwyższe w historii Ekstraklasy wpływy z tytułu sprzedaży praw mediowych w ujęciu rocznym. W rezultacie w każdym sezonie bezpośrednie wpływy do klubów wzrosną o co najmniej 70 mln zł. Nie mniej ważnym sukcesem jest jeszcze większe otwarcie na kibiców i szeroką publiczność w kolejnych sezonach. Nowa umowa to dowód na to, że siła Ekstraklasy jako ligi i jako produktu masowego dynamicznie rośnie, a przed nami ogromne wyzwanie dotarcia do nowych i tych biernych kibiców, którzy w ostatnich latach nie śledzili rozgrywek z trybun czy przed TV – komentuje Karol Klimczak, przewodniczący rady nadzorczej Ekstraklasa SA.

 

Nowa umowa wpłynie również na kibiców, którzy śledzą rozgrywki głównie w Internecie. Canal+, jak i TVP będą w sieci prowadzić równoległe do anteny telewizyjnej transmisje meczów, publikować powtórki bramek, skróty spotkań, a także programy informacyjne, magazyny poświęcone lidze. Canal+ będzie też publikować near live clips. 

 

- Rozgrywki Ekstraklasy będą mogły być regularnie dostępne w polskich domach. Nie są to jednak jedyne działania ukierunkowane na popularyzację ligi, jakie zaplanowaliśmy w ramach pakietów obowiązujących od nowego sezonu. Zamierzamy szczególnie intensywnie walczyć o serca młodego pokolenia poprzez umożliwienie transmisji meczów na żywo w Internecie, a także udostępnianie atrakcyjnych materiałów wideo, w tym powtórek z bramek i skrótów z meczów, które będą prezentowane także w naszej aplikacji oraz na kanałach social media ligi i klubów. Duży udział w promocji ligi z wykorzystaniem nowych technologii będą mieli także nasi główni partnerzy telewizyjni – twierdzi Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa SA.

 

TVP co kolejkę będzie transmitowało sobotni lub niedzielny mecz - 12 pierwszego, 12 drugiego i 13 spotkań trzeciego wyboru. – Mogę w końcu powiedzieć: mamy to! Jeden mecz w każdej kolejce Ekstraklasy przez dwa sezony to spełnienie marzeń, a także oczekiwań naszych wiernych widzów, którzy na to czekali. Nigdy wcześniej Ekstraklasa nie była obecna w takim wymiarze w Telewizji Polskiej. Widzowie TVP będą mogli oglądać mecze na żywo - nie tylko w TVP Sport, lecz także w TVP1 czy w TVP2. Będziemy mieli transmisję w Internecie i na urządzeniach mobilnych, Magazyn Ekstraklasy i pakiet newsowy. To produkt, w który warto zainwestować, pokazywać i promować – mówi Jacek Kurski, prezes zarządu Telewizji Polskiej SA.

 

Ekstraklasa Live Park nadal będzie odpowiedzialna za produkowanie sygnału telewizyjnego. Już listopada tego roku kibice mogą oglądać wybrane mecze w technologii 4K/UHD HDR. Najlepsza polska liga jest czwartą w Europie, po Premier League, Bundeslidze i LaLiga Santander, której mecze można oglądać w jakości 4K. – Nowy kontrakt potwierdza, że będziemy kontynuować naszą inwestycję w budowę polskiej piłki i klubów piłkarskich, również od strony technologii, dlatego pokażemy ekskluzywnie w 4K UHD nawet 100 meczów w sezonie – mówi  Manuel Rougeron, prezes zarządu platformy nc+.

 

Ligowa spółka zamierza jeszcze sprzedać pozostałe pakiety mediowe na te sezony. Do końca obecnych rozgrywek zostaną wyłonione podmioty, które w najbliższych dwóch sezonach będą transmitować rozgrywki za granicą, a także korzystać z praw pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i Internecie, w tym na urządzeniach mobilnych. Ekstraklasa zamierza też sprzedać na te sezony prawa do transmisji meczów i pokazywania skrótów w punktach i aplikacjach bukmacherskich, a także prawa do pokazywania rozgrywek e-sportowych Ekstraklasy.

 

Przetarg dotyczący praw mediowych na następne cztery sezony – od 2021/2022 do 2024/2025 – zostanie przygotowany dopiero po pełnym wyklarowaniu się kalendarza międzynarodowego i zatwierdzeniu przez kluby kształtu ligi w tych latach.

Strefa sponsora

Partner strategiczny
Sponsor główny
Sponsor premium
Sponsor techniczny
Dostawca usług medycznych
Sponsorzy
Partnerzy
Patroni medialni
Zamknij
Zamknij
Zamknij

Szanowni Państwo, Nasza strona używa plików cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu i w celach statystycznych. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć się o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce zapoznaj się z polityką cookies Polityka prywatności Akceptacja