Promo banner
Sponsor Miasto Kielce

Archiwum

Korona w czołówce w social mediach

Sotrender Research Team po raz kolejny przygotował szczegółowy raport dotyczący działalności klubów sportowych w social mediach. W najnowszym rankingu, który obejmuje listopad 2017, ale został opublikowany dopiero teraz, znakomitymi wynikami może pochwalić się Korona Kielce. Nasz klub znalazł się w czołówce wielu zestawień! 

Wspomniana na wstępnie grupa to zespół doświadczonych badaczy i analityków, specjalistów social media, którzy regularnie monitorują działania w portalach społecznościowych. Skupmy się teraz na listopadowych rezultatach badań.

Wisienkę na torcie stanowią statystyki dotyczące platformy Youtube. Najpierw spójrzmy na liczbę subskrybentów. Konto Korona TV śledzi niespełna 18 tysięcy osób, co jest 7. wynikiem w kraju oraz 4. jeżeli chodzi o piłkę nożną – wyżej są tylko oficjalne telewizje Polskiego Związku Piłki Nożnej, Legii Warszawa i Lecha Poznań, co naturalnie łączy się z kwestią szerszego grona odbiorców, do którego kierowane są treści wymienionych podmiotów. Kanał Korony zanotował 3-procentowy przyrost fanów, jeden z największych w rankingu. Zestawienie to dotyczy nie tylko klubów piłkarskich, co automatycznie zwiększa konkurencję.

Kolejną istotną kwestię stanowią wyświetlenia materiałów wideo. Korona TV to 4. najchętniej oglądany kanał sportowy na Youtube. W listopadzie jej materiały wyświetlono aż ponad 360 tysięcy razy, co daje 3-procentowy przyrost. W pierwszych trzech dniach od publikacji danego filmu wyświetlany on jest prawie 6 tysięcy razy.

Korona TV to również czołówka pod względem aktywności użytkowników przy zamieszczanych przez nią publikacjach. W tym zestawieniu zajmuje 5. miejsce. Telewizja naszego klubu zanotowała prawie 3000 aktywności subskrybentów, co daje średnią 89 na jeden materiał. W pokonanym polu został tu m.in. Lech Poznań

Równie istotnym medium społecznościowym, pozwalającym na szybką i skuteczną wymianę informacji, jest Twitter. Również tutaj profil Korony ma się czym pochwalić. Ponad 13 tysięcy obserwujących nie plasuje nas co prawda w czołówce ligowej klasyfikacji, ale jeśli popatrzymy na to przez pryzmat aż 4-procentowego przyrostu fanów, otrzymamy obraz sprawnie rozwijającego się konta, które nieustannie notuje dynamiczny progres. Warto dodać, że z trzech najpopularniejszych listopadowych tweetów klubów piłkarskich w Polsce, aż dwa należą do Korony Kielce.

W listopadzie o Koronie Kielce mówiło się w całej Polsce. Doskonale obrazuje to kolejny zestaw danych dotyczących Twittera. W tym medium wymieniono konto kieleckiego klubu aż 2204 razy, co zapewnia 5. pozycję w klasyfikacji i awans aż o 5 pozycji w górę w porównaniu do poprzedniego raportu. To przyrost aż 109% - unikalny wśród klubów występujących w najwyższych polskich ligach.

Zamykając kwestię Twittera, pochylmy się nad aktywnościami. Tweety Korony Kielce otrzymały aż ponad 15 tysięcy reakcji w postaci polubień, retweetów bądź odpowiedzi, co zapewnia podium oraz awans o 6 pozycji. Średnia aktywności fanów na jeden wpis z klubowego konta wynosi 40, co oznacza 5. najlepszy wynik wśród polskich klubów piłkarskich.

Przejdźmy do Facebooka. Z wynikiem na pułapie ponad 100 tysięcy fanów Korona Kielce plasuje się na 12. miejscu w Polsce i jest w czołowym gronie, które przekroczyło sześciocyfrową barierę fanów w najpopularniejszym medium społecznościowym. Warto zauważyć, że przyrost „lajków” w przypadku naszego klubu za listopad to aż 1% - zdecydowanie najwyższy spośród wszystkich czołowych fanpage’ów.

W poprzednim miesiącu strona naszego klubu na Facebooku spotkała się także z kolosalnym zaangażowaniem fanów. Dość powiedzieć, że w tej klasyfikacji awansowaliśmy aż o 7 pozycji w porównaniu do października i znaleźliśmy się tuż poza podium! To przyrost 226% w porównaniu z poprzednim badaniem.

Z podobnym, ogromnym progresem spotkała się również aktywność fanów Korony Kielce na Facebooku. Jeżeli chodzi o lokaty, wygląda to analogicznie jak w przypadku zaangażowania. Fanpage naszego klubu przeprowadził aż ponad 200 tysięcy interakcji i mógł liczyć na niespełna 25 tysięcy aktywnych użytkowników, co oznacza przyrost na poziomie 126%.

Z przyjemnością możemy stwierdzić, że listopad był niezwykle udany dla naszego klubu zarówno na płaszczyźnie sportowej, jak i tej medialnej. Korona Kielce znajduje się w czołówce social mediów zarówno traktując o Facebooku, Twitterze jak i Youtube. Poprzednie tygodnie przyniosły kolosalny postęp i znakomite wyniki na niwie każdego z wymienionych portali społecznościowych.

 Opracowali Michał Siejak, Marcin Długosz i Mateusz Kępiński

Strefa sponsora

Sponsorzy główni
Sponsorzy
Patroni medialni
Zamknij
Zamknij
Zamknij

Szanowni Państwo, Nasza strona używa plików cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu i w celach statystycznych. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć się o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce zapoznaj się z polityką cookies Polityka prywatności Akceptacja