Sponsor Miasto Kielce

Archiwum

Czym są derby Twittera?

Jagiellonia Białystok i Korona Kielce praktycznie od początku obecnych rozgrywek znajdują się w górnej połowie tabeli Lotto Ekstraklasy. Oba „żółto-czerwone” kluby są też w ligowej czołówce, jeśli chodzi o klubowe konta na mediach społecznościowych. Stąd też wtorkowe spotkanie przy Słonecznej śmiało można nazwać „#DerbamiTwittera”. 

Dlaczego akurat „#DerbyTwittera”? Facebook, Youtube, Instagram, Twitter, czyli tzw. media społecznościowe w ostatnich latach opanowały światowy Internet. Kto tylko w miarę regularnie korzysta z komputera i Internetu, ten z pewnością z nimi się zetknął. Zdecydowanie najbardziej popularną platformą jest Facebook, z którego korzystają aż 2 miliardy użytkowników! Podczas gdy takie serwisy, jak Instagram (przede wszystkim zdjęcia i krótkie filmy), Youtube (filmy) czy Facebook (zdjęcia, filmy, linki do stron zewnętrznych), zdecydowanie stawiają na jakość zamieszczanych materiałów, tak Twitter oprócz tego daje spore pole do popisu w kwestii interakcji pomiędzy użytkownikami. 

W chwili obecnej kluby Lotto Ekstraklasy, choć budżety na promocję w social mediach mają w porównaniu do większych lig europejskich i światowych bardzo ograniczone, mocno rozwinęły swoje konta w najważniejszych serwisach społecznościowych i są pod tym kątem zdecydowanie bliżej najlepszych (co oczywiste, jeśli chodzi o jakość kont, a nie ich popularność) niż w kwestiach piłkarskich. Tutaj bowiem liczy się przede wszystkim wyobraźnia i pomysłowość, a nie możliwości techniczne i kadrowe.

To wszystko jednak zmieniło się dopiero niedawno, podobnie jeśli chodzi o wykorzystywanie interakcji między sobą na Twitterze, a także ich styl. Choć do klubów amerykańskich lig zawodowych (NBA, NHL, MLB, NFL) czy części klubów zachodnich (głównie Bundesligi) polskim klubom wciąż jeszcze trochę brakuje (głównie ze względu na inną mentalność kibiców, która jest sporym ograniczeniem pod kątem dystansu do własnych wyników, gry czy też samego klubu), tak tych interakcji pomiędzy klubami, niejednokrotnie żartobliwych lub polegających na wbijaniu ‘szpileczek’ dla wzmocnienia rywalizacji, jest coraz więcej.

Prekursorami takich działań były właśnie Jagiellonia i Korona Kielce, których dyskusje, które rozpoczęły się jeszcze w sezonie 2015/16, można zauważyć przed każdym bezpośrednim spotkaniem tych zespołów.

Jagiellonia Białystok i Korona Kielce praktycznie od początku obecnych rozgrywek znajdują się w górnej połowie tabeli Lotto Ekstraklasy. Oba „żółto-czerwone” kluby są też w ligowej czołówce, jeśli chodzi o klubowe konta na mediach społecznościowych. Stąd też wtorkowe spotkanie przy Słonecznej śmiało można nazwać „#DerbamiTwittera”.

Stąd właśnie we wtorek przy Słonecznej dojdzie do „#DerbówTwittera”, choć na samym Twitterze trwają już one od dobrych kilkunastu dni. - Idea powstała zupełnie spontanicznie. Jako że w ostatnim czasie słyszeliśmy sporo pozytywów co do kont twitterowych Korony i Jagiellonii, uznaliśmy, że warto sprawdzić się na tym polu i pokazać, że polskie kluby potrafią rywalizować nie tylko na boisku - przyznaje Michał Siejak z biura prasowego Korony Kielce, który był pomysłodawcą tej akcji.

Kto zwycięży #DerbyTwittera? Zrobimy wszystko, aby była to Korona, choć spodziewamy się wyrównanej walki... :) Ale wierzymy w zdobycie pełnej puli - tak na boisku, jak i w każdej innej kwestii!

Strefa sponsora

Właściciel
Sponsor główny
Sponsor premium
Sponsor premium
Sponsor techniczny
Sponsorzy
Partnerzy
Patroni medialni
Przedsiębiorca uzyskał subwencję finansową w ramach programu rządowego „Tarcza Finansowa 2.0 Polskiego Funduszu Rozwoju dla Mikro, Małych i Średnich Firm”, udzieloną przez PFR SA.
Zamknij
Zamknij
Zamknij

Szanowni Państwo, w związku z rozpoczęciem obowiązywania od dnia 25 maja 2018 r. przepisów rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, tzw. RODO) uprzejmie informuję, że Korona S. A., wdrożyła i stosuje zasady przetwarzania danych osobowych wynikające z tego aktu prawnego. W związku z tym – jeżeli jest Pani/Pan osobą fizyczną i korzysta lub zamierza skorzystać ze świadczonych przez nas usług jako konsument – uprzejmie prosimy o zapoznanie się z aktualną wersją Polityki prywatności naszego portalu w zakładce "Klub". W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie przetwarzania Państwa danych osobowych lub ewentualnego naruszenia Państwa prawa do prywatności prosimy o kontakt korona.sa@korona-kielce.pl. Nasza strona używa plików cookies w celu ułatwienia Państwu korzystania z naszego serwisu i w celach statystycznych. Korzystając ze strony wyrażają Państwo zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Aby dowiedzieć się o celu ich używania i zmianie ustawień cookies w przeglądarce zapoznaj się z polityką cookies. Korona S. A. Polityka prywatności i cookies Akceptacja